Kurumsal Kimlik
Kurumsal kimlik, firmaların markalaşma sürecinde ki en önemli unsurdur. Bir kurum ya da işletmenin en temel tasarımı olarak ifade edilebilen kurumsal kimlik tasarımları, hedef kitlenizin gözünde oluşturan tasarımlardır. Bu nedenle çalışmaların profesyonel ve firmanızın imajı ile uyum içerisinde olması son derece önemlidir. Kurumsal kimlik tasarımlarının firmanızın imajına uygun olması firmanızın markalaşma…
Kurumsal Kimlik Tasarımının Önemi
Günümüzde aynı ürünü ya da hizmeti sunan onlarca hatta yüzlerce marka ve firma var. Dolayısıyla pazarda rekabetin son derece yüksek olduğunu kolayca ifade edebiliriz. Peki, firmanız bu rekabetçi ortamda nasıl sıyrılabilir? Tabi ki de sahip olduğu profesyonel, diğer pazarlama çalışmaları ile uyumlu kurumsal kimlik tasarımları ile. Ancak sadece tasarımın bu rekabetçi ortamda yeterli olmayacağını belirtmekte fayda var. Tüm pazarlama çalışmaları bir bütün olarak önemlidir ve hepsinin birbiri ile entegre bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekir. Bu noktada tasarımı hazırlarken son derece dikkatli olunması gerekir. Örneğin, firmanız dinamik ve eğlenceli bir imaja sahipse ve hizmetlerini de bu şekilde sunuyorsa tüm çalışmaların tüketicilerde dinamik ve eğlenceli hislerini uyandırması gerekir. Hazırladığınız bir sosyal medya çalışmasında bu hissi veremediğinizde kaybınız çok büyük olmayacaktır. Ancak kurumsal kimlik çalışmalarında aynı hata olduğunda ise geri dönüşü son derece zordur.
Kurumsal Kimlik Öğeleri
Öğelerin her firmaya ve sektöre göre değişkenlik göstereceğini ifade etmek gerekir. Çünkü her sektörde faaliyet gösteren firmaların ihtiyaçlarında değişkenlik meydana gelir. Bu da farklı farklı öğelerinin oluşmasını sağlar. Hemen her firma da olması gereken öğeleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.
- Logo Tasarım
- Kartvizit Tasarımı
- E-Posta İmzası Tasarımı
- Antetli Kağıt Tasarımı
- Fatura ve Makbuz Tasarımı
- Zarf Tasarımı
- Klasör Dosya, Bloknot Tasarımı
- Sticker Tasarımı
- Tabela Tasarımı
- Kurumsal Banner